Klarälvskyrkan i Ekshärad Hemsida

Nygräddade wåfflor och massor av Loppisvaror

Loppisveckan 2014

Även detta år kunde vår lilla församling genomföra en loppisvecka med mycket god tillströmning av människor från när och fjärran.
Veckan avslutandes med att Familjen Gullberg, delvis bördig från Ekshärad bjöd på ett mycket vackert och stämningsfullt
program.
Kvällen avslutades med Kaffeservering och grill

PRESSINFORMATION
Lotta Gullberg sjunger i Klarälvskyrkan lördag 12 juli

När Allsång på Skansen hade säsongspremiär 2013 stod Lotta Gullberg på scenen tillsammans med sina kollegor i Sveriges kändaste kör - Eric Ericsons Kammarkör.
Kl 19 på lördag 12 juli finns det möjlighet att höra henne framträda med ett eget program i Klarälvskyrkan i Ekshärad.

”Vår familj tillbringar en stor del av sommaren i Ekshärad och jag tycker det är roligt att kunna passa på att bjuda på lite sång och musik här”, säger Lotta Gullberg.

Programmet består av en blandning av främst andliga sånger, gospel och svensk folkmusik. Medverkar med sång gör också döttrarna Adina och Tora. Även maken Stephan medverkar i programmet.

Lotta Gullberg är sångpedagog och arbetar till vardags som musiklärare på Adolf Fredriks Musikklasser samt Södra Latins Musikgymnasium i Stockholm, samt ingår i den fasta ensemblen i Eric Ericsons Kammarkör. Kören har hittills i år hunnit med såväl konserter i Sverige som i Spanien, och fler turnéer väntar i höst.

Lotta medverkar även som sångerska i andra sammanhang, såväl solo som i ensembler. På 90-talet var hon med och grundade den kända svenska gospelgruppen By Grace.

Lotta har medverkat på skivinspelningar med bl a Eric Ericsons Kammarkör, Gustav Sjökvists Kammarkör, By Grace, Hannah Holgersson, Annika Beijer.

Maken Stephan Gullberg är värmlänning och född och uppväxt i Ekshärad. Han arbetar som diakon i en innerstadsförsamling i Stockholm.

* * * * * * *

Lotta Gullberg kan nås på telefon 0739920807, eller via lotta.gullberg@comhem.se

Nedan följer ett antal bilder från Loppisveckan och lördagens samling med fam. Gullberg

Senaste kommentarer