Klarälvskyrkan i Ekshärad Hemsida

Ny medarbetare i Klarälvdalen

Mitt namn är Frida Blomqvist.

Jag har fått äran att från och med 1 november blivit anställd i Klarälvsprojektet och upprätthåller nu en pastorstjänst. Jag är 29år gammal, håller på och läser till Pastor och har precis flyttat tillbaka till Munkfors med min man och dotter. Det känns som en mycket spännande uppgift samtidigt som den är utmanande. Jag känner stor förväntan på vad Gud kommer göra framöver. Ett bibelord som jag fått till mig är: ”Se jag gör något nytt. Ser ni det inte, det spirar redan”. Visst är det spännande? Jag upplever det som en stor välsignelse att få delta i klarälvsprojektet.

Vi är inne i en mycket speciell tid med tanke på Covid-19 och arbetet kommer se olika ut månad för månad beroende på restriktion från myndigheter. Vi är mitt i en tid där alla tvingas tänka om och tänka nytt. Vår önskan som kyrka och min personliga önskan är att få finnas till för dig. Önskar du samtal, stöd eller vill veta mer om vårt arbete i våra kyrkor är du mycket välkommen att kontakta oss.

Det jag personligen framförallt brinner för är att fler ska få uppleva hur otroligt ett liv med Gud kan vara. Det finns inget som kan jämföras med en relation med Gud. Det är utan att överdriva det bästa som hänt mig.

Jag vill avsluta med att skicka med ett bibelord. Gud säger: ”Den som söker mig skall också finna mig om han/hon söker mig av hela sitt hjärta”.

Gud välsigne dig! Hoppas vi ses i framtiden eller hörs!

/Frida Blomqvist

Senaste kommentarer