Klarälvskyrkan i Ekshärad Hemsida

Loppmarknad o kaffekoppsutställning

Klarälvskyrkan Ekshärad

2009

I Ekshärad har under många år en vårmarknad hållits. För 5 år sedan beslöt Ekshärads Missionsförsamling att för egen del medverka med en Loppmarknad, dels för att få ett tillskott i kassan men också för att visa marknadsbesökarna att Ekshärads Missionsförsamling och  Klarälvskyrkan verkar och finns. Klarälvskyrkan  ligger strategiskt väl till för den ström av marknadsbesökare som årligen besöker vårmarknaden. Beslutet för 5 år sedan visade sig vara rätt satsning och tillsammans med servering av kaffe o korv så ger detta ett positivt tillskott till kassan, förutom att människor upptäcker vår kyrka under lördagen i marknaden. Inför årets marknad utökades loppmarknaden o servering med en utställning av av kaffekoppar. Initiativtagare till detta var Lena Eriksson, Kerstin Sundström o Nanny Larsson. Ett stort antal olika kaffekoppsmodeller ställdes ut i Klarälvskyrkan. Många sökte sig in till denna utställning och guidades av Nanny. En tävling ingick också i utställningen varvid finaste kaffekoppen skulle utses. Vinnare  blev Inga-Lill Lövgren från Ekshärad. Ca 200 personer besökte Kyrkan i samband med utställningen. Många besökare hade aldrig tidigare varit inne i vår vackra kyrka belägen vid Klarälvens strand.Loppmarknaden är ett arrangemang som kräver en hel del arbete, men som ger både utåtriktad aktivitet, god arbetsgemenskap samt ett extra tillskott i den lilla församlingens kassa.

På söndagen hölls också  en marknadsgudstjänst tillsammans med Filadelfiaförsamlingen.

Senaste kommentarer

07.11 | 20:19